Οι "Κυριακάτικες Αφηγήσεις" φέρνουν στην οθόνη της ΡΙΒΙΕΡΑΣ τέσσερις μικρού μήκους ταινίες εικαστικών-κινηματογραφιστών

Circuses and Taxidermists, από τις Κυριακάτικες αφηγήσεις. Αν και κατά κανόνα κυριακάτικες, αυτην την Τρίτη, 29 Μαΐου, το πρόγραμμα περιοδικών προβολών των Αφηγήσεων φέρνει στην οθόνη της Ριβιέρας τέσσερις μικρού μήκους ταινίες από δυο εικαστικούς και κινηματογραφιστές: της Pauline Curnier Jardin και του Assaf Gruber.

Οι "Κυριακάτικες Αφηγήσεις" είναι ένα εγχείρημα που, από το 2014, βασίζεται σε παραγωγές από ανεξάρτητους δημιουργούς, παρακολουθεί στενά τα κοινωνικά δρώμενα, με μια καλλιτεχνική ματιά και οπτικοακουστικές δραστηριότητες, στις οποίες συμμετέχουν διεθνείς εικαστικοί και κινηματογραφιστές.

Το πρόγραμμα περιοδικών προβολών Κυριακάτικες Αφηγήσεις αλλάζει μέρα και έρχεται στην θερινή πόλη της Αθήνας, την Τρίτη 29 Μαΐου στις 9 μ.μ. (γενική είσοδος 5 ευρώ) με το πρόγραμμα “Circuses and Taxidermists” που αποτελείται από τέσσερις ταινίες μικρού μήκους των διακεκριμένων εικαστικών και σκηνοθετών Pauline Curnier Jardin και Assaf Gruber στον θερινό κινηματογράφο Ριβιέρα.

Μετά τις προβολές θα ακολουθήσει συζήτηση και με τους δύο σκηνοθέτες στα αγγλικά. Οι ταινίες θα προβληθούν με αγγλικούς υπότιτλους.


Οι ταινίες Blutbad Parade (2015) και Explosion Ma Baby (2016) της Pauline Curnier Jardin και το Binding (2011) και The Conspicuous Parts (2018) του Assaf Gruber έχουν προβληθεί σε εκθέσεις και φεστιβάλ όπως στην Μπιενάλε της Βενετίας, στην Tate Modern του Λονδίνου, στο Διεθνές Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, στο Διεθνές Φεστιβάλ του Βερολίνου και στο Διεθνές Φεστιβάλ Μικρού Μήκους του Oμπερχάουζεν, ανάμεσα σε άλλα. 

 

Τρίτη, 29 Μαΐου 2018
Θερινός Κινηματογράφος Ριβιέρα, 9.00 μμ 



Blutbad Parade (2015) 

Εικόνα

Η ταινία αποτελεί την ιστορία ενός τσίρκου-φαντάσματος: επιστρέφει κάθε
εκατό χρόνια για να παίξει ξανά στο χώρο μιας αυθεντικής βίας, μεταφέροντας στο κοινό του μερικές από τις ανωμαλίες και τις υπερβολές αυτής της μοιραίας ημέρας. Στην αισθητική της μορφή, αυτή η ταινία
προτάσσει το αίνιγμα της τερατώδους συγχρονικότητας τριών αντιλήψεων: του πολέμου, της καλλιτεχνικής πρωτοπορίας και της επανάστασης.

Το τσίρκο αναφέρεται στο μεγάλο τσίρκο - μια μεταφορά για την
κατάρρευση, την ανάδυση και και την καθαρτική έκρηξη. Το 1916 η Καρλσρούη υπέστη ένα από τα πιο τραγικά γεγονότα της ιστορίας αυτής της μικρής συνοριακής πόλης. Η γαλλική αεροπορία βομβάρδισε ένα
τσίρκο στη μέση μιας παράστασης, σκοτώνοντας εκατοντάδες πολίτες, συμπεριλαμβανομένων πολλών γυναικών και παιδιών. Ένα κοινότυπο γεγονός στον σύγχρονο πόλεμο, ήταν ανήκουστο κατά τη διάρκεια
του Πρώτο Παγκοσμίου Πολέμου των αναχωμάτων, που είχε ελάχιστα πολιτικά θύματα. Με μια κίνηση προς το ποιητικό και το καρναβαλικό, η ταινία επιδιώκει να συσχετίστει με ελευθεριακούς όρους με αυτή
την τραγική - και σε καμία περίπτωση μη κωμική - ιστορία. Πλεγμένα στην προσέγγισή της είναι πολλά από τα σκέλη που έχει προσπαθήσει να προβάλλει στο παρελθόν: την ιστορία των γυναικών, των ξένων, των περιθωριοποιημένων, των τεράτων και των αθώων, καθώς και την αγάπη της τέχνης και της ιστορίας της τέχνης, της ζωγραφικής, της εικόνας και του κινηματογράφου. Πόλεμος και τσίρκο! 

Σκηνοθεσία: Pauline Curnier Jardin
Συγγραφείς: Tobias Haberkorn, Pauline Curnier Jardin
Πρωταγωνιστούν: η Anne Chaniolleau, ο Nicolas Chardon, Simon Fravega d'Amore, Chris Imler, Viola Thiele, Christian Kell
Γλώσσα: Γερμανικά με αγγλικούς υπότιτλους
Διάρκεια: 35'



Explosion Ma Baby (2016) 

Η Explosion ma baby είναι σύμφωνα με την Pauline Curnier Jardin, μια ταινία που "αποτελείται από τραγούδια, χρώματα, ψαλμωδίες και εκρήξεις. Χρήματα-γιρλάντες. Φανταστείτε καμία γυναίκα εκτός από μένα. Περιμένετε, ναι, απο πίσω μας οι γυναίκες ακολουθούν με αφοσίωση, όλοι ντυμένοι με καλά σιδερωμένα ρούχα. Τώρα, επιστρέψτε εδώ. Φανταστείτε πόσο έντονα το ερωτεύτηκα όλο αυτό. Απλώς θέλω να είμαι μέρος του. Να είμαι εκεί. Ήθελα να ανήκω. Αλλά ξέρω ότι δεν μπορώ. Και έτσι προσπαθώ να το καταγράψω στην ταινία. Πηγαίνω εκεί και το τραβάω κάθε χρόνο, ξανά και ξανά, ξανά και ξανά. Μια μέρα θα πω την ιστορία ενός φτωχού και στείρου ανθρώπου που θέλει να αντικαταστήσει τον Σαν Σεμπάστιαν. Αλλά περισσότερα καλοκαίρια θα πρέπει να περάσουν πριν εμφανιστεί ο ήρωας μας.”


Σκηνοθεσία: Pauline Curnier Jardin
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Pauline Curnier Jardin, Julien Hogert
Διάρκεια: 8' 27"
Γλώσσα: χωρίς διάλογο


Binding (2011)

 

Εικόνα
Binding

 

Eνας πατέρας και ο γιος του βρίσκονται μόνοι, γυμνοί και χαμένοι στο γήπεδο γκολφ της Καισαρείας. Επιδιώκουν έναν τρόπο να διευκολύνουν την ένταση που φαίνεται να συνοδεύει τη σχέση τους με το τοπίο. Η διχοτόμηση ανάμεσα στην αμήχανη αισθητική της σκηνοθετημένης φύσης του γηπέδου γκολφ και το γεωγραφικό πλάτος των γυμνών σωμάτων δημιουργεί μια φαντασμαγορική ιστορία για τη σχέση μεταξύ θρησκευτικών μύθων, σύγχρονου πολιτισμού και ανθρώπινης επιθυμίας να σηματοδοτήσει τα εδάφη.

Σενάριο και σκηνοθεσία: Assaf Gruber
Πρωταγωνιστούν: Eyal Yonati, Izhar Yonati

Διάρκεια: 6'
Γλώσσα: χωρίς διάλογο


Τhe Conspicuous Parts (2018) 


Εικόνα
Assaf gruber

 
O Assaf Gruber παρουσιάζει την ιστορία της Daphne και της Catherine, που εργάζονται στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Βερολίνου. Η πρώτη είναι ταριχεύτρια. Η άλλη είναι μια Βρετανίδα συγγραφέας που ήρθε στο Βερολίνο για να ερευνήσει στο αρχείο του μουσείου για το νέο της μυθιστόρημα. Το ενδιαφέρον της προσηλώνεται σε κάτι που της φαίνεται σαν μια περίεργη μουσειολογική αποστολή στους κοραλλιογενείς υφάλους της Κούβας που ανέλαβε η Ανατολική Γερμανία στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Κατά την τυχαία συνάντησή τους, οι δύο γυναίκες αρχίζουν μια μάλλον ασυνήθιστη επικοινωνία. Η ταινία αμφισβητεί τους τρόπους με τους οποίους τα ιδρύματα επιλέγουν να εκπροσωπούν και να επικοινωνούν επιστημονικά και ιστορικά γεγονότα - ή τεκμήρια. Οι ιστορίες των πρωταγωνιστών διασαφηνίζουν πώς η παρουσίαση αυτών των γεγονότων διαμορφώνεται από τις επιθυμίες των ατόμων: από τις πιθανές αποικιακές φιλοδοξίες των εξερευνητών στην Καραϊβική σε μια απίθανη εμμονή ενός διευθυντή μουσείου κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και της φαντασίας που προκύπτει από μια νέα ταριχεύτρια σήμερα. Η διάρρηξη των χώρων που χρησιμοποιούν γυάλινους τοίχους περιπλέκει την εξέλιξη της πλοκής μέσα στην πραγματικότητα των πρωταγωνιστών και την αισθητική της ταινίας.


Σενάριο και σκηνοθεσία: Assaf Gruber
Πρωταγωνιστούν: Caroline Clifford, Tina Pfurr
Διάρκεια: 35'
Γλώσσα: Γερμανικά και Αγγλικά με αγγλικούς υπότιτλους

 

//

ινφο
 
Ημερομηνία
Τρίτη, 29 Μαΐου 2018, Έναρξη 9 μμ. 

Τοποθεσία
Κινηματογράφος Ριβιέρα, Βαλτετσίου 46, Αθήνα, 10681 

Τιμή
Γενική είσοδος: 5 ευρώ

//

Ακολουθήστε το inExarchia στο facebookinstagramtwitteryoutube

Ο οδηγός της πιο ζωντανής και ανήσυχης περιοχής της Αθήνας.

Ακολουθήστε το inExarchia στο facebook, instagram, twitter, youtube

Στην ίδια κατηγορία

Το φιλοζωικό μπαζάρ που διοργανώνει η ομάδα "Αδέσποτα Εξάρχεια" στην πλατεία Εξαρχείων, με βίγκαν φαγητά και γλυκά, αλλά και λαμπάδες, ρούχα, τσάντες, χειροποίητα αντικείμενα, κοσμήματα, βιβλία και είδη δώρων...

local

Με συνέπεια και αφοσίωση στο D.I.Y. ήθος και την ελευθεριακή κουλτούρα, θέτοντας ως βασικό άξονα τις αξίες της συμμετοχικότητας, της αλληλεγγύης και της αλληλοβοήθειας, η μουσική ομάδα του Punk Against...

local

Η ζωή και το έργο της θρυλικής Frida Kahlo ξαναζωντανεύει μέσα από την παράσταση του Ανδρέα Ζαφείρη και την Θεατρική Ομάδα 2510.

local

Πρόσφατα Άρθρα

Newsletter