Night Lights: Στους δρόμους της Αθήνας με MC Yinka και DJ Booker με αφορμή το κοινό τους άλμπουμ

Τι συμβαίνει κάτω από τα φώτα της πόλης; Αυτό επιχείρησαν να εξερευνήσουν δύο καλλιτέχνες, της ίδιας γενιάς, που μοιράζονται κοινές αναφορές. Το ραπ του Μανώλη με τα μπιτς του Κώστα, "ζωγράφισαν" το ηχητικό πορτρέτο της σύγχρονης αστικής πραγματικότητας. Ήχοι και στίχοι που μεταφράζονται σε εικόνες, συναισθήματα, ατμόσφαιρες· από την αγάπη, τη φιλία, την αλληλεγγύη, μέχρι τον πόνο και την οργή. Βολτάρουμε στην Αθήνα και συζητάμε με τους δύο καλλιτέχνες.

Συντάκτης/φωτογραφίες: Nancy Angelopoulou 


Πως θα ακούγονταν ο Roc Marciano και ο MF Doom, αν είχαν γεννηθεί στην Αθήνα από μετανάστες γονείς; 

Ο MC Yinka (Μανώλης) και ο DJ Booker (Κώστας) δίνουν την απάντηση με τον πρώτο τους κοινό δίσκο "Night Lights", που περιέχει 10 κομμάτια, και κυκλοφορεί εδώ και λίγες μέρες ψηφιακά από τη Mind The Wax, ενώ αναμένεται και το βινύλιο.

Ο MC Yinka εμπνέεται από την αστική πραγματικότητα και τις πολυπολιτισμικές υποκουλτούρες της περιοχής. Με την ξεχωριστή και χαρακτηριστική του φωνή αγγίζει διάφορα κοινωνικά προβλήματα και εκφράζει πνευματικές ανησυχίες. 

O DJ Booker, που έκανε την πλήρη παραγωγή του Night Lights, εκπλήσσει με την επιλογή των samples καθώς και με την προσέγγισή του στην μουσική παραγωγή. Εξισορροπεί μεταξύ trippy και μινιμαλιστικών ήχων με σκοτεινά και abstract δείγματα. Tα beats ποικίλουν από broken beat επηρεασμένα από το στυλ του J Dilla έως beats με διακριτικά μοτίβα κρουστών. Ξεχωριστά στην μουσική παραγωγή είναι και τα σκρατς του, που τον καθιέρωσαν ως έναν απ’ τους καλύτερους scratch DJs στην Ευρώπη σύμφωνα με το αγγλικό περιοδικό "Undercover Hip-Hop".

Στο άλμπουμ συμμετέχει ένας απ’ τους κορυφαίους MCs με κοινωνικοπολιτική θεματολογία, ο Mr. Lif και οι χιπ-χοπ καλλιτέχνες του δρόμου Twinsanity που μας εφιστούν την προσοχή για την ωμή πραγματικότητα από την Αθήνα έως την Βοστόνη. 
 

Εικόνα


 

Βόλτα στην Αθήνα με Dj Booker και MC Yinka, δυστυχώς όχι κάτω από τα nights lights όπως θα θέλαμε, για μια πιο εσωτερική ματιά τόσο στον δίσκο όσο και στην σύγχρονη πραγματικότητα σε μια πόλη που βράζει αλλά ακόμα δεν έχει εκραγεί..

Nancy: Ποια είναι η σύντομη βερσιόν της ιστορίας από το πρώτο σας κοινό λάιβ μέχρι την κοινή σας κυκλοφορία;

Yinka: Το πρώτο λάιβ που κάναμε με το Κώστα ήταν νομίζω το 2007, στην Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσική του Βόλου, την περίοδο που είχα κάνει και μία κυκλοφορία με τον beatmaker Yegor Cergei.

Booker: Από τότε δεν έτυχε να συνεργαστούμε, εκτός από κάποια πάρτυ και λάιβ, που είχαμε συναντηθεί στην ίδια σκηνή. Είχαμε βέβαια πολλές κοινές παρέες.

Yinka: Το 2016, έβγαλα το δίσκο "Από τη σκιά της πόλης" μέσω του label του Κώστα (Breathe records) και συνεχίσαμε να κάνουμε παρέα.

Booker: Όσο καιρό κανονίζαμε την κυκλοφορία αυτή εγώ είχα κάποιες παραγωγές στα σκαριά, είχα δουλέψει ένα concept για ένα πρότζεκτ που θα ήθελα να στήσω, το οποίο το ήθελα αγγλόφωνο. Ένας από τους ανθρώπους που θαύμαζα για τον αγγλικό του στίχο και λόγο, ήταν ο Μανώλης. Τον ήξερα πολλά χρόνια και πάμε και πιο πίσω, μέσω του αδερφού του Μιχάλη (DASH) που ήταν στο γκρουπ Παρεμβολές. Ήξερα λοιπόν ότι παίζει πάνω από μουσικές που δεν ήταν τότε γνωστές στην Ελλάδα, όπως η drum 'n' bass. Βέβαια εγώ τότε ήμουν Θεσσαλονίκη κι αυτός Αθήνα αλλά είχαμε πάντα κοινές παρέες. Πάντα  μου άρεσε το γεγονός ότι ήταν ανοιχτός και σε καινούργια πράγματα μουσικά, δε φοβόταν να φύγει από τις πεπατημένες και τα χιπ χοπ καλούπια.

Yinka: Κάποια στιγμή, λοιπόν, μου έβαλε το beat από το Night Lights, του ομώνυμου με το άλμπουμ κομματιού,  κι αμέσως σκέφτηκα πως αυτό ήθελε να γίνει σε στυλ Roc Marciano, δηλαδή όχι το κλασικό χιπ χοπ που έχουμε συνηθίσει να ακούμε, κάπως πιο downtempo. Μου βγήκαν λοιπόν οι πρώτοι στίχοι και με ένα μικρόφωνο αρχίσαμε να γράφουμε. Για μια περίοδο σχεδόν ενός χρόνου συνεχίσαμε, μου έστελνε beats κι εγώ έγραφα.

Booker: Η αλήθεια είναι ότι μόλις είδα το βάρος που έριξε ο Μανώλης στους στίχους και τη δουλεία που έκανε γι' αυτό και το πως εκφράστηκε πάνω στη μουσική που του έδωσα, αντιλήφθηκα πως το πήρε πάνω του καθαρά, στιχουργικά και τεχνικά στα vocals και με κάποιες ιδέες, το απογείωσε. Ήμουν ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα σχεδόν από την πρώτη ηχογράφηση.

Nancy: To άλμπουμ κυκλοφορεί σύντομα σε βινύλιο από το label Mind the Wax. Πως προέκυψε η συνεργασία;

Booker: Για τη δημιουργία αυτού του βινυλίου είχαμε ένα σκοπό, αφού θα γίνει αγγλόφωνο να έχει διανομή στο εξωτερικό. Το να βγάλουμε ένα βινύλιο στην Ελλάδα να το δώσουμε χέρι με χέρι είναι κάτι που το κάνουμε συχνά. Ήταν χαρά μας λοιπόν να συνεργαστούμε με την Mind the Wax γιατί ένας από τους στόχους του δίσκου ήταν να πάει στα δισκάδικα του εξωτερικού, Γερμανία, Γαλλία, Αμερική, να ταξιδεύει.

Yinka: Ο Γιώργος Μουταφτσής, ιδρυτής της Mind the Wax μένει στην Πολωνία και έχει κάνει κάποια releases κυρίως από dj's, ορχηστρικά. Είναι η πρώτη του κυκλοφορία με στίχους. Ήταν η συγκυρία, ένας Έλληνας στην Πολωνία, που έχει διανομή, στο εξωτερικό και είναι κι ένας άνθρωπος που "το τρέχει", θέλει να επικοινωνήσει το υλικό.

Nancy: Τι συμβαίνει πίσω από τους στίχους;

Booker: Ήθελα το άλμπουμ να είναι ατμοσφαιρικό και σε αρμονία με τον στίχο. Οι στίχοι γράφτηκαν για να ταιριάξουν με τη μουσική υπόκρουση που έχουν τα κομμάτια, δουλεύαμε σχεδόν παράλληλα.

Τα κομμάτια έχουν δουλευτεί στη λογική του άλμπουμ, να το ακούς από την αρχή μέχρι το τέλος, να υπάρχει μία ροή, από τα δυνατά κομμάτια μέχρι τα πιο ατμοσφαιρικά, η αίσθηση είναι η ίδια.

Yinka: Θεωρώ ότι ένα καλό άλμπουμ, δεν πρέπει να δίνει βάρος σε λίγα κομμάτια και τα άλλα απλά να συνυπάρχουν.

 

Εικόνα

 
 
Nancy: Η συμμετοχή των Twinsanity στο κομμάτι Athens Shitty βγάζει έναν δυναμισμό κι αμέσως σας φανταζόμαστε να ραπάρετε όλοι μαζί στη σκηνή ή στο δρόμο.. Πως δέσατε;

Booker: Οι Twinsanity, ήταν η πρώτη συμμετοχή στο άλμπουμ, από τα γκρουπ  που εκτιμάμε στον αγγλικό στίχο.

Yinka: Τα παιδιά τα ξέρω καιρό, 5 περίπου χρόνια, που κάνουμε παρέα και παίζει αλληλοεκτίμηση και σεβασμός. Σίγουρα θέλαμε να μπουν στο δίσκο. Είχαμε το θέμα του κομματιού, δηλαδή την κατάσταση στην Αθήνα του 2018, και πάνω σε αυτή έγραψα τα δύο κουπλέ.

Booker: Εκείνοι σαν μουσικοί του δρόμου, είχαν άμεση επίγνωση τι γίνεται στην Αθήνα ανά πάσα στιγμή, οπότε κόλλησαν πολύ καλά οι στίχοι τους.

Yinka: Αυτό είναι το κομμάτι έχει την μεγαλύτερη ένταση στο δίσκο, αυτό που λέμε "δίνει" και αυτό έγινε εσκεμμένα.

Nancy: Πως φτάσαμε στη συμμετοχή του Mr. Lif στο κομμάτι Stretch;

Yinka: Τα περισσότερα κομμάτια γράφτηκαν το 2016-17, εκτός από το "Stretch" που αρχικά προοριζόταν για instrumental.

Booker: Ήταν ένα κομμάτι που αρχικά δούλεψα ως ορχηστρικό και μάλιστα γράφτηκε απευθείας σε ένα τετρακάναλο κασετόφωνο. Είχα κάποιος ενδοιασμούς για να μπει στο δίσκο, το γούσταρε όμως πολύ ο Μανώλης.

Ο Γιώργος, της Mind The Wax, ασχολήθηκε και με τη 2η συμμετοχή του άλμπουμ, ξεκινήσαμε τις κουβέντες για να έχουμε Mc από το εξωτερικό. Καταλήξαμε στο όνομα του Lif κι αμέσως ο Μανώλης επέλεξε αυτό το κομμάτι να γίνει μαζί του. Ήρθαμε σε επαφή μαζί του, μας ρώτησε για τη θεματολογία του άλμπουμ, συζητήσαμε και τελικά κόλλησε το rap του, η χροιά του, μπήκε στο mood του δίσκου.

Yinka: Ο κοινωνικοπολιτικός του στίχος, το flow, το γεγονός ότι ανήκει στη γενιά μας, ταίριαξε.
 
 

Εικόνα

 

Nancy: Αθήνα, πριν και μετά. Η Αθήνα του Stretch που γράφτηκε πρόσφατα και του Athens Shitty που γράφτηκε πριν το 2020.

Yinka: Στο Athens Shitty προσπάθησα να βρω τα κατάλληλα λόγια να περιγράψω την τότε κατάσταση της πόλης, ουσιαστικά και αφαιρετικά ταυτόχρονα. Μιλάω για την έπαρση που δίνει στον Έλληνα η αρχαία Ελλάδα, μετά αυτό το οικοδόμημα το καταστρέφω, γιατί βλέπω ότι έχει καταστραφεί η Παιδεία, έχει ανέβει ο φασισμός, η ξενοφοβία, η διαφθορά. Υπογραμμίζουμε τα κακώς κείμενα, τι μας επηρεάζει στην πόλη μας αλλά στο τέλος προσπαθώ να βρω μια ελπίδα, τουλάχιστον ότι εμείς θα συνεχίσουμε να το παλεύουμε. Είναι η πόλη μας εμείς την διαμορφώνουμε και πρέπει να διεκδικήσουμε για τον εαυτό μας, για τους άλλους, για την αλληλεγγύη.

Booker: Δεν θέλουμε τα πράγματα να μείνουν έτσι, θέλουμε να δώσουμε ένα "εναρκτήριο λάκτισμα" για να πάρουν μπροστά όσοι έχουν κολλήσει, να ξεφύγουν από αυτό που προσπαθούν να τους περάσει όλη αυτή τη ακροδεξιά ιδεολογία.


Nancy: Πως θα περιγράφατε τα δικά σας Εξάρχεια;

Yinka: Πολλά λάιβ για μένα, στα υπόγεια, στην πλατεία, στο Πολυτεχνείο, αντιφασιστικά φεστιβάλ, indie-free. Το Mo Better, το An, είναι συνδεδεμένη η ζωή μας ως καλλιτέχνες, από τα πρώτα λάιβ που είδαμε μέχρι τα δικά μας.

Είναι το σύμβολο του αντιεξουσιαστικού και του αλληλέγγυου χώρου, υπάρχουν πάντα οι κοιτίδες εκεί, αλλά είναι και το σύμβολο της παρακμής που θέλησαν να επιβάλλουν συμμορίες και μαφίες στην περιοχή. Πλέον μένω και κοντά, κάνω και πολλές ηχογραφήσεις στο στούντιο EnD Productions, στη Στουρνάρη.

Booker: Σαν μια άλλη Κριστιάνια (Δανία). Για μένα αρχικά όντας στη Θεσσαλονίκη ήταν στο μυαλό μου σαν την πλατεία Ναυαρίνου, όπως ήταν εκείνα τα χρόνια- κι εκεί έχει επέλθει παρακμή τώρα-. Τα Εξάρχεια πλέον μου φέρνουν στο μυαλό πολλά λάιβ -ένιωθα περηφάνια να παίζω στην περιοχή-, συναντήσεις, συζητήσεις, πολλά ξημερώματα στην πλατεία.

Δε ξεχνάμε τις εκκενώσεις καταλήψεων, από τις πρώτες κινήσεις της σημερινής κυβέρνησης. Από εκεί βλέπαμε να έρχεται το "χτύπημα" των Εξαρχείων, επικοινωνιακά και πρακτικά.

Εικόνα
DjBooker_McYinka_Night_Lights_LP_vinyl_inexarchiagr

// 

ΜC Yinka

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα και κουβαλάει μαζί του τις ρίζες και τη μεγάλη μουσική παράδοση της Νιγηρίας. Προσηλωμένος στη μουσική από το ’98, ο MC Yinka πάντα αντιπροσωπεύει με αυθεντικότητα και στυλ τα σωστά vibes και τη φάση. Είτε το beat είναι Hip-Hop, Drum & Bass, Funk ή Reggae, το flow του είναι μοναδικό και αποδεικνύει τις ικανότητες και τις δυνατότητες του σαν MC να προσαρμόζεται.

Ο MC Yinka είναι μέλος του συγκροτήματος Fuzics και του World Pop συγκροτήματος Imam Baildi.  Έμπειρος στη σκηνική παρουσία με αμέτρητες συμμετοχές σε συναυλίες και φεστιβάλ, ο MC Yinka έχει μοιραστεί τη σκηνή δίπλα σε ονόματα διεθνών καλλιτεχνών όπως οι Method Man, GZA, Orishas, Delinquent Habits, Thievery Corporation, The Skatalites και άλλοι.

DJ Booker

Ξεχώρισε στη σκηνή του DJing από τις αρχές του 2000 καταλαμβάνοντας την 3η και την 4η θέση στο διαγωνισμό του DMC στην Ελλάδα. Υπήρξε ο DJ των Active Member για 4 χρόνια και έκτοτε δημιουργεί τη δική του μουσική. Επιπλέον, ο DJ Booker είναι επίσης και ο ιδρυτής του ψηφιακού label "Breathe Records" που κυκλοφορεί Drum & Bass, Dubstep και Glitch-Hop. Ο DJ Booker έχει συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένων των Cayetano, Fulleffekt team και των Social Waste και έχει μοιραστεί τη σκηνή με θρύλους όπως οι DJ Krush, DJ Q-Bert, Non Phixion, Psycho Realm, Dilated Peoples, Jedi Mind Tricks, Bonobo, DJ Vadim και πολλούς άλλους.

//

Night Lights' Track List

01. Intro

02. Representing Rats

03. Stretch feat. Mr. Lif

04. Night Lights

05. Era Of Libra

06. Athens Shitty feat. Twinsanity

07. Dope Zone

08. New Genesis

09. Never In This World

10. Outro

Το εξώφυλλο του άλμπουμ, η BandCamp σελίδα του.

Εικόνα
DjBooker_McYinka_Night_Lights_LP_2021_inexarchiagr

Εικόνα


Συντάκτης/φωτογραφίες: Νάνσυ Αγγελοπούλου

Ακολουθήστε το inExarchia το facebookinstagramtwitteryoutube

Ο οδηγός της πιο ζωντανής και ανήσυχης περιοχής της Αθήνας.

Ακολουθήστε το inExarchia στο facebook, instagram, twitter, youtube

Στην ίδια κατηγορία

Το μεσημέρι του Σαββάτου, 20 Απριλίου, επιστρέφουμε στο Solaris για να γνωρίσουμε τον κόσμο του νέου Tomahawk Angel, σε έκδοση μίας από τις μεγαλύτερες ανεξάρτητες εταιρείες κόμικς των ΗΠΑ, της Dark Horse...

think

Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική πρωτοβουλία Potential Project και την εικαστική έκθεση “Ενθύμιο” με τους επιμελητές Καρολίνα Αλειφεροπούλου και Δημήτρη Γεωργακόπουλο, στο νεοκλασικό κτήριο της Ανδρέα Μεταξά...

think

Ο Σταύρος Άλλος, μουσικός, τραγουδοποιός, ηχολήπτης και μουσικός παραγωγός, κυκλοφόρησε το πρώτο σόλο εγχείρημά του σε ελληνικό στίχο, με τίτλο “Για την Νόρα” σε βινύλιο, από τη Rudu Records.

think

Newsletter