"Σάκκο και Βαντσέττι": Επιστρέφει στο Εμπρός για τέσσερις παραστάσεις

Οι Τσιριτσάντσουλες παρουσιάζουν μια θεατρική παράσταση βασισμένη σε κείμενα των Αλαίν Γκιγιάρ, Τζον Ντος Πάσος, Νικόλα Σάκκο και Μπαρτολομέο Βαντσέττι.

"Σ' αυτές τις σκοτεινές εποχές, η μνήμη είναι το πιο χρήσιμο εργαλείο".


Η υπόθεση των δύο αναρχικών Σάκκο και Βαντσέττι υπήρξε μια από τις πιο πολύκροτες δικαστικές υποθέσεις και κακοδικίες του προηγούμενου αιώνα. Η ιστορία δύο εργατών μεταναστών και αναρχικών που συνθλίβονται μέσα σε ένα "καφκικό" σύστημα, για παραδειγματισμό, χωρίς κανένα στοιχείο, με κατασκευασμένες μαρτυρίες και εξαφάνιση πειστηρίων.

Οι Τσιριτσάντσουλες, ένας αυτοοργανωμένος χωροχρόνος, στον οποίο συναντιούνται διάφοροι περιφερόμενοι καλλιτέχνες, τρελοί ή φρόνιμοι, επιστρέφουν στο Ελεύθερο Εμπρός Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο με την παράσταση "Σάκκο και Βαντσέττι".

Οι Τσιριτσάντσουλες λένε για το έργο:

"Ένας ολόκληρος κρατικός μηχανισμός που πέφτει σαν κεραυνός στο κεφάλι δύο φτωχών εργατών, που θα δικαιωθούν και θα αποκατασταθούν μόνο 50 χρόνια μετά την εκτέλεσή τους, το 1977 από τον κυβερνήτη της Μασαχουσέτης την εποχή εκείνη, Μάικλ Δουκάκη.

Για μας αυτή είναι μια ιστορία, που όχι μόνο μας σμίλεψε πολιτικά στη νεανική μας ηλικία, αλλά κυρίως μια ιστορία που δεν πρέπει να ξεχαστεί, γιατί απλά η διαχρονικότητά της είναι εφιαλτικά οδυνηρή σχεδόν έναν αιώνα μετά. Η καταστολή και ο ρατσισμός είναι τα κυρίαρχα στοιχεία του νέου ολοκληρωτισμού που επιχειρείται να επιβληθεί παγκόσμια. Η ιστορία των Σάκκο και Βαντσέττι είναι με έναν τρόπο η δική μας ιστορία, σε μια χώρα που ακόμα οδηγούνται εκδικητικά στη φυλακή άνθρωποι με ατράνταχτα άλλοθι, σε μια περίοδο που πρέπει να διαφυλάξουμε τη μνήμη ως όπλο ενάντια στη λήθη που προσπαθεί να επιβάλει η εξουσία.

Η ιδέα προέκυψε διαβάζοντας το ομώνυμο θεατρικό έργο του Αλαίν Γκιγιάρ. Ξεκινήσαμε να σκαλίζουμε τη σχετική βιβλιογραφία και έτσι καταλήξαμε στο δραματουργικό σχεδίασμα που αποτέλεσε τη βάση της δικής μας παράστασης.

Την περίοδο της μελέτης του υλικού, εντυπωσιαστήκαμε από την διαχρονικότητα των στοιχείων της κοινωνικής πάλης που διεξάγονταν εκατό και πλέον χρόνια πριν, από τις βρόμικες μεθόδους του κράτους και του παρακράτους ενάντια στους ανθρώπους που αντιστέκονται, τη δύναμη του εργατικού κινήματος της εποχής, αλλά κυρίως από τον λόγο στα γραπτά αυτών των δύο φτωχών εργατών-μαρτύρων. Ένας λόγος απλός, αλλά βαθιά ουμανιστικός και πολιτικά τόσο προωθημένος, που σε κάνει να ανακαλύψεις ξεχασμένες έννοιες και αισθήσεις που ξεπροβάλουν νέες και φρέσκιες μπροστά σ’ ένα σύγχρονο κουρασμένο και κατακερματισμένο παγκόσμιο κίνημα. Ήταν, να μην ξεχνάμε, η εποχή που οι εργάτες ακόμα ονειρεύονταν έναν καλύτερο κόσμο για όλους τους ανθρώπους και που πίστευαν πως θα το πετύχουν.

Η ιστορία του Νικόλα Σάκκο και του Μπαρτολομέο Βαντσέττι μας ενέπνευσε, μας συγκίνησε, μας ταξίδεψε, μας έμαθε πράγματα και μας ανέθεσε την αποστολή να μην αφήσουμε τη λήθη να κυριαρχήσει. Έτσι καταλήξαμε σε αυτή μας την παράσταση…".

Εικόνα
sacco_and_vancetti_embros_theatre_triada_inexarchiagr

Υπόθεση:
5 Μαΐου 1920, Βοστώνη, ΗΠΑ: Δύο ιταλοί μετανάστες αναρχικοί, ο Μπαρτολομέο Βαντσέττι και ο Νικόλα Σάκκο, συλλαμβάνονται για ανατρεπτική δράση, αλλά στην συνέχεια κατηγορούνται για μία ένοπλη ληστεία μετά φόνου. Η δίκη που ακολουθεί είναι στημένη, βασισμένη σε ένα σαθρό κατηγορητήριο και οδηγεί στην καταδίκη των δύο αναρχικών σε θάνατο. Η συγκλονιστική παγκόσμια κινητοποίηση αλληλεγγύης που θα ακολουθήσει, δεν θα καταφέρει να ανατρέψει την απόφαση, κι έτσι οι Σάκκο και Βαντσέττι θα εκτελεστούν στην ηλεκτρική καρέκλα στις 23 Αυγούστου 1927.

Συντελεστές:
Παίζουν: Ντίνα Μαυρίδου, Γιάννης Αδρίμης, Μαρίνος Μουζάκης
Σκηνοθεσία: Μαρίνος Μουζάκης
Μάσκες, Κοστούμια: Μαρία Μαρκοπούλου
Διεύθυνση παραγωγής: Ντίνα Μαυρίδου
Κινησιολογική επιμέλεια: Ηρώ Κατσιφλώρου
Τεχνική υποστήριξη: Κώστας Βαλατσός
Δραματουργική σύνθεση, μουσικές επιλογές, παραγωγή:  Τσιριτσάντσουλες 2021

Εικόνα
sacco_and_vancetti_embros_theatre_photo_inexarchiagr

Έχουν χρησιμοποιηθεί ιστορικές αναφορές από το επίμετρο της Λίας Γυιόκα στην αυτοβιογραφία του Μπαρτολομέο Βαντσέττι (Ιστορία μιας προλεταριακής ζωής εκδ. Κουρσάλ 2014).

//

Που
Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
Ρήγα Παλαμήδου 2, Ψυρρή

Πότε
Τετάρτη και Πέμπτη, από 2 έως 10 Μαρτίου, 2022
Στις 21.00

Είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά

//

Έκθεση Αυτοοργανωμένης Τέχνης

Ο χώρος του Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ φιλοξενεί μια ομάδα καλλιτεχνών που ξεκίνησε 5 μήνες πριν με δημιουργικό πυρήνα της τον χώρο του θεάτρου.

Εγκαταστάσεις, κολλάζ, φωτογραφία, ήχος συνδικάζονται και μεταφράζουν την πρόταση της ομάδας με επίκεντρο το θέατρο. Στοχεύοντας στην αυτό-οργάνωση και την ελευθερία της τέχνης, δημιουργούν αυτό το βήμα με σκοπό να συνεχιστεί και στο μέλλον. 

Εγκαίνια: Παρασκευή 4 έως 8 Μαρτίου 2022 
Κάθε μέρα από τις 17.00 έως τις 21.00

 

Το fb κάλεσμα στην παράσταση

Εικόνα
sacco_and_vancetti_embros_theatre__inexarchiagr


Εικόνα

 
Ακολουθήστε το inExarchia στο facebookinstagramtwitteryoutube 

Ο οδηγός της πιο ζωντανής και ανήσυχης περιοχής της Αθήνας.

Ακολουθήστε το inExarchia στο facebook, instagram, twitter, youtube

Στην ίδια κατηγορία

Ένα τριήμερο φεστιβάλ για το χαρτί και τις πληγές του φιλοξενείται στο Ρομάντσο, με μπαζάρ σπάνιων, παλιών και περίεργων βιβλίων, προβολές κλασικών ταινιών και πάρτι.

think

Πενήντα τέσσερις γυναίκες tattoo artists, συμμετέχουν στην έκθεση που θα φιλοξενηθεί στον καινούργιο χώρο τέχνης HeartbeatInk Gallery, στο κέντρο της Αθήνας.

think

Η παράσταση "Προσοχή: Εκτελούνται Έργα" σε σύλληψη και σκηνοθεσία της Νοεμή Βασιλειάδου, μετά από μια δυναμική εκκίνηση στη Θεσσαλονίκη, έρχεται στο Θέατρο Εμπρός, επαναφέροντας στο προσκήνιο το πλέον καίριο...

think

Πρόσφατα Άρθρα

Newsletter