Σύνοψη:
Ο Γερμανός δημοσιογράφος Φιλίπ Βίντερ διασχίζει την Αμερική με αυτοκίνητο, με σκοπό να γράψει μια ιστορία για την χώρα. Απογοητευμένος, αποφασίζει να επιστρέψει σπίτι, χωρίς να τα έχει καταφέρει. Παράλληλα, συμφωνεί απρόθυμα να πάρει μαζί του τη εννιάχρονη Αλίκη, καθώς η μητέρα της -την οποία συνάντησε στη Νέα Υόρκη την ημέρα της αναχώρησής του- έχει μια επείγουσα δουλειά.
Όταν η μητέρα δεν εμφανίζεται στην προκαθορισμένη τους συνάντηση, οι δύο συνοδοιπόροι ξεκινούν την αναζήτηση της γιαγιάς της μικρής. Κατά την διάρκεια αυτής της απρόσμενης διαδρομής, η αρχική αμοιβαία τους αντιπάθεια, εξελίσσεται σε εγκάρδια φιλία.
Τυπικά, η Αλίκη στις Πόλεις είναι η τέταρτη ταινία του Βέντερς, αλλά ο ίδιος αναφέρεται συχνά σε αυτή ως «η πρώτη του», καθώς κατά τη διάρκεια αυτής, ανακάλυψε το είδος του "road movie". Αργότερα θα αποτελέσει το πρώτο μέρος της Road Movie τριλογίας του, μαζί με το Wrong Move και το Kings of the Road.
Αποτελεί την πρώτη ταινία του Βέντερς, η οποία γυρίστηκε εν μέρει στην Αμερική, καθώς και η πρώτη στην οποία πρωταγωνιστεί το alter ego, Rüdiger Vogler.
Τρέιλερ:
Βραβείο Καλύτερης ταινίας στα Γερμανικά Βραβεία Κριτικών 1975.
Συντελεστές:
Σενάριο: Βιθ φον Φούρτσενμπεργκ, Βιμ Βέντερς
Σκηνοθεσία: Βιμ Βέντερς
Ηθοποιοί: Γέλα Ροτλάντερ, Έντα Κοχλ, Έρνεστ Μποέμ, Λίζα Κρούζερ, Λόις Μοράν, Ντίντι Πετρικάτ, Ρούντιγκερ Βόγκλερ, Σαμ Πρέστι, Σιμπίλ Μπάιερ, Χανς Χιρσμιούλερ
//
Βιμ Βέντερς
Ο Βιμ Βέντερς γεννήθηκε το 1945 και ήταν ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του νέου γερμανικού ρεύματος τη δεκαετία του 1970. Στην κινηματογραφική του πορεία έκανε πολλά road movies παρουσιάζοντας μοναχικούς ανθρώπους να ακολουθούν ακαθόριστες διαδρομές. Όπως έχει πει ο ίδιος, ήθελε στις ταινίες του να υπάρχει τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο, ένα βενζινάδικο, ένας τηλεφωνικός θάλαμος, κάποιο ταξίδι.
Σε μια καριέρα που εκτείνεται σε περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, ο Βέντερς έχει κερδίσει μερικά από τα σημαντικότερα διεθνή βραβεία κινηματογράφου, όπως τον Χρυσό Φοίνικα για την ταινία "Παρίσι, Τέξας" (1984), τον Χρυσό Λέοντα για την ταινία "Η Κατάσταση των Πραγμάτων" (1982) και το βραβείο σκηνοθεσίας για την ταινία “Τα φτερά του έρωτα” (1987) στο φεστιβάλ Καννών.